تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/02/26 - 02:02
کد خبر: 470338

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

صدور کد استخدامی قبل از فرایند جذب اساتید / آخرین مهلت ثبت درخواست وام‌های دانشجویی

صدور کد استخدامی قبل از فرایند جذب اساتید  / آخرین مهلت ثبت درخواست وام‌های دانشجویی

موضوعاتی که امروز مورد بررسی قرار می دهیم شامل تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی برنامه و رشته محل در گروه علوم پزشکی و صدور کد استخدامی قبل از فرایند جذب اساتید و تاکنون اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌ پزشکی تخصیص داده نشده است و دیگر موارد مرتبط که به مرور آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعاتی که امروز مورد بررسی قرار می دهیم شامل تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی برنامه و رشته محل در گروه علوم پزشکی و صدور کد استخدامی قبل از فرایند جذب اساتید  و تاکنون اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌ پزشکی تخصیص داده نشده است و دیگر موارد مرتبط که به مرور آن می پردازیم.

صدور کد استخدامی قبل از فرایند جذب اساتید

 محمد خلج امیرحسینی گفت: امسال تفاوتی که با سال های قبل داریم این است که مرکز نظارت وزارت علوم در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی است تا اگر بشود در فراخوان های جدید جذب اعضای هیات علمی، کدهای استخدامی را قبل از فراخوان اخذ کنند.

وی افزود: به این وسیله وقتی حکم اساتید صادر می شود بلافاصله فرایند استخدامی آنها نیز انجام خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی برنامه و رشته محل در گروه علوم پزشکی

دکتر غلامرضا حسن زاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان درخصوص ضرورت انجام کار کارشناسی در مورد برنامه های آموزشی و رشته محل های ایجاد شده، پذیرش دانشجو بر مبنای نیاز و آینده شغلی آنها و نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ساماندهی رشته مقاطع تحصیلی مقرر شد کارگروه تخصصی ساماندهی برنامه های آموزشی با حضور تعدادی از متخصصان و خبرگان موضوع تشکیل شود.(جزئیات بیشتر)

تاکنون اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌ پزشکی تخصیص داده نشده است

 دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی درباره تامین اعتبار مورد نیاز افزایش ظرفیت رشته پزشکی گفت: اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌ پزشکی تاکنون تخصیص داده نشده است اما امیدواریم که این اعتبار با حمایت دولت و مجلس در سال جاری تامین شود.

دکتر غلامرضا حسن‌زاده با بیان اینکه افزایش ظرفیت رشته پزشکی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است؛ خاطرنشان کرد: در راستای وظیفه محول شده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع افزایش ظرفیت رشته پزشکی را به طور کامل دنبال کرده است.(جزئیات بیشتر)

آخرین مهلت ثبت درخواست وام‌های دانشجویی

 دانشجویان تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند، نسبت به ثبت درخواست وام‌های دانشجویی ودیعه مسکن متاهلی و ضروری، همچنین با توجه به تمدید ثبت درخواست وام‌های تحصیلی و شهریه تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی (/https://refah.swf.ir) اقدام کنند.

موارد و تذکرات مهم:

۱. دانشجو در صورت تمایل، باید در هر ترم نسبت به ثبت درخواست وام در سقف سنوات مجاز (کارشناسی‌ارشد ۴ ترم و دکتری ۸ ترم) اقدام نماید.(جزئیات بیشتر)

جزییات پیش ثبت نام خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر

پیش ثبت نام خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر در نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای دانشجویان روزانه مجاز تا ساعت ۲۴ روز ۲۸ اردیبهشت ادامه دارد.

براساس اعلام اداره سراهای دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، دانشجویان روزانه مجاز امکان پیش ثبت‌نام در این مرحله را دارند.

دانشجویان متقاضی خوابگاه در نیمسال اول حتماً باید در پیش ثبت نام شرکت کنند و عدم شرکت در آن به منزله عدم درخواست خوابگاه است.

همچنین تنها دانشجویانی که پیش ثبت نام کردند، می توانند در ثبت نام خوابگاه ها و انتخاب اتاق به صورت گروهی و انفرادی شرکت کنند.(جزئیات بیشتر)

نحوه تبدیل وضعیت تعهدات قانونی پزشکان متخصص ازدرمانی به هیات علمی

مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت «مدارک و مستندات لازم جهت موضوع تبدیل وضعیت تعهدات قانونی پزشکان، در مقطع تخصص از فرم درمانی به هیات علمی» را اعلام کرد.

بر اساس دستورالعمل شماره ۱ که ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شده است ریز مدارک و مستندات لازم جهت موضوع تبدیل وضعیت تعهدات قانونی پزشکان، در مقطع تخصص از فرم درمانی به هیات علمی اعلام شده است:(جزئیات بیشتر)

فرصت مجدد برای اعتراض به رتبه‌بندی معلمان/ این آخرین مهلت است

فرصت دوباره برای ویرایش اطلاعات رتبه‌بندی معلمان و بارگذاری مدارک جدید فراهم شد.

بسیاری از معلمان خواستار فرصت مجدد برای ویرایش اطلاعات و بارگذاری مدارک جدید در فرآیند رتبه‌بندی هستند و هم‌اکنون این فرصت با تشکیل «کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای رتبه‌بندی معلمان» با توجه به نامه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ سازمان بازرسی کل کشور فراهم است.(جزئیات بیشتر)

فیلم| هزینه لغو تعهد آموزش رایگان سالانه به روز می شود

آذرماه سال گذشته بود که خبر به روز شدن هزینه لغو تعهد آموزش رایگان خیلی‌ها را شوکه کرد. سازمان امور دانشجویان در این خصوص اعلام کرد: تحصیل در کشور ما برخلاف کشورهای جهان رایگان است و همه کسانی که مالیات می‌دهند در تأمین هزینه دانشجو شریک هستند، درعوض دانشجو نیز در موقع ثبت‌نام با امضای تعهدنامه به همه مردم ایران تعهد می‌دهد که به جای هزینه تحصیل به کشور خود خدمت کند، حال اگر کسی نخواست و مدرکش را لازم داشت می تواند پولی که برای وی خرج شده‌ را پرداخت و مدرک خود را تحویل بگیرد.(جزئیات بیشتر)

وزیرکشور: زمان امتحانات اینترنت قطع نمی‌شود

وزیر کشور از اتخاذ تدابیر و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر کشور خبر داد.

احمد وحیدی در پایان بخش نخست نشست استانداران سراسر کشور با وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه خوبی با حضور استانداران، مدیران کل آموزش و پرورش و صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که موضوع مهم مورد بحث در این جلسه احراز اطمینان از وجود شرایط مناسب در سراسر استان‌ها برای برگزاری آزمون‌های نهایی است که امسال تاثیر ۴۰ درصدی (سهم سوابق تحصیلی) را در کنکور دارد و در سال‌های بعد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم: جمعیت هلال احمر فرشتگان نجات جامعه هستند

 محمدعلی ‌زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نخستین هم‌اندیشی جمعیت هلال احمر با جامعه نخبگان گفت: از هلال احمر انتظار می‌رود در کنار ماموریت‌های خود به  بحث مهم پیش‌بینی و پیشگیری در حوادث با استفاده از اطلاعات و داده‌های علوم مختلف توجه داشته باشد تا آسیب‌های  ناشی از حوادث کاهش پیدا کند.

وی پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان، استفاده از نظرات نخبگان برای پیشبرد بهتر امور این جمعیت و نیز کمک به دانش آموزان کم بضاعت در مناطق کم برخوردار برای ورود به دانشگاه را از انتظارت خود از این سازمان مردمی اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

 ۷۰ درصد معلمان از رتبه بندی راضی بوده و ۳۰ درصد اعتراض داشتند

رضا مرادصحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در نشست استانداران سراسر کشور که امروز دوشنبه (25 اردیبهشت) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ۷۰ درصد معلمان از رتبه‌بندی راضی بوده اند و ۳۰ درصد فرهنگیان به رتبه‌بندیشان اعتراض داشتند.

وی در رابطه با روند بررسی اعتراضات گفت ادامه داد: ۷۵ هزار معلم به رتبه خود اعتراض داشتند که رسیدگی به اعتراض آن‌ها آغاز شده و بقیه اعتراض‌ها هم تا پایان اردیبهشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیامک رسیدگی به اعتراض برای آن‌ها ارسال می‌شود.(جزئیات بیشتر)

سعید جلیلی: این دولت همراه‌تر است/ دیدگاه های خود درباره برجام را با دولت مطرح کردیم

سعید جلیلی ظهر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی در سلسله جلسات با کارگزاران انقلاب درباره موضوع «کارآمدی نظام»، اظهار کرد: معمولا کارآمدی با شاخص هایی از قبیل پیشرفت صنعتی، کشاورزی، پزشکی سنجیده می شود. من معتقدم اگر می خواهیم در کشور موفقیت و پیشرفت داشته باشیم، در کنار پیشرفت های صنعتی، پزشکی و کشاورزی حتما باید پیشرفت در علوم انسانی داده باشیم در واقع لازمه سایر پیشرفت ها، پیشرفت در علوم انسانی است.

وی ادامه داد: علوم انسانی بنیان های مشترکی دارد. یکی از پیشرفت های غرب در پارادایم خود این بود که اندیشه را امتداد دادند به آنچه ناظر به مسایل کشور خود بوده است. غرب توانسته اندیشه خود را امتداد داده و آن را به مسایل جامعه بیاورد و تمدن غرب را شکل داده است. یکی از عقب ماندگی ما این است که اندیشه را به تمدن ارتباط ندادیم و اندیشه در اقتصاد، سیاست و فرهنگ امتداد ندادیم.(جزئیات بیشتر)

اعتباربخشی آموزش مجازی علوم پزشکی به ایران واگذار شد

 دکتر بابک ثابت امروز در نشست خبری اولین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی گفت: این کنگره به نوعی اتصال میان علوم پزشکی و فنی مهندسی است، چرا که هوش مصنوعی می تواند سلامت را در کل جامعه ارتقاء ببخشد.

وی افزود: با توجه به فعالیت های مناسب دانشگاه علوم پزشکی مجازی در دوران همه گیری کووید ۱۹ در حوزه آموزش مجازی در علوم پزشکی و ارائه تجربیات موفق به سازمان های بین المللی، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی موضوع اعتباربخشی آموزش مجازی علوم پزشکی را به ایران واگذار کرد و مقرر شد ایران در این زمینه استانداردهای لازم را تدوین کند.(جزئیات بیشتر)

آغاز واگذاری سهام به فرهنگیان از ۳۱ اردیبهشت

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان را در قالب طرح ارزش مالکانه اعلام کرد و گفت: اقدامات لازم انجام شده و واگذاری سهام در روز ولادت حضرت معصومه (س)، ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود و اطلاع رسانی لازم به فرهنگیان درباره جزئیات سهام دریافتی انجام می‌شود.

حمیدرضا نجف پورکردی در نشستی خبری در این باره اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته خودش دچار چالش‌ها و آسیب‌هایی بود که در دوره جدید، همه چالش‌ها احصاء و راهکارهایی برای آن درنظرگرفته شد. بزرگترین چالش صندوق، تحقق سود بود.(جزئیات بیشتر)

 حجت‌الاسلام رستمی؛
تشکل‌های دانشجویی نقش مهمی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب دارند

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتقاد از تعطیلی دو ساله آموزش حضوری مؤسسات آموزش عالی، افزود: این تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌ها به آسیب‌های تربیتی منجر شد.

وی در این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بنابر آمار کلی از ۳۰۰ هیأت دانشجویی، ۱۴۰ هیأت دانشجویی بعد از این دو سال و نیم تعطیلی، باقی مانده بودند. همچنین از ۱۳۰ کانون فرهنگی، ۷۰ کانون تعطیل شد و از سه هزار نماز جماعت، ۸۰۰ نماز جماعت تعطیل شده بود.(جزئیات بیشتر)

واگذاری سهام به فرهنگیان از ۳۱ اردیبهشت آغاز شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در چند روز آینده طبق مدلی که احصاء کردیم بازنشستگان، انصرافی‌ها، از کار افتادگان و در یک جمله همه آنها که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول قرار دارند و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند ارزش مالکانه را دریافت و سهامدار می‌شوند.

براین اساس در گام اول سهام شرکت‌های بیمه معلم، بازرسی مهندسی و ماشین سازی اراک که بورسی هستند به این ۸۰۰ هزار نفر واگذار می‌شود. در مرحله اول به طور متوسط یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سهم اختصاص می‌دهیم و سهام برحسب مولفه‌های ذکر شده متفاوت هستند.(جزئیات بیشتر)

حضور و غیاب دانش‌آموزان در امتحانات نهایی الکترونیکی ثبت می شود

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش گفت: امسال در خردادماه، ورود دانش‌آموزان به حوزه‌های امتحانی تحت زمان‌بندی خاصی انجام خواهد شد، اگر دانش‌آموزی خارج از زمان‌بندی مورد نظر به حوزه امتحانی مراجعه کند، غیبت در آزمون ثبت می‌شود.(جزئیات بیشتر)

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم دریافت خودروهای خارج از نوبت

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور، هیچ خودرویی از شرکت های خودروسازی خارج از ضوابط و بدون نوبت دریافت نکرده است.(جزئیات بیشتر)

فراخوان جذب هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین (ع)

دانشگاه جامع امام حسین (ع) در بهار سال ۱۴۰۲ درصدد جذب هدفمند پاسداران و بسیجیان از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دکتری تخصصی (PhD) مستعد، توانمند، متعهد و انقلابی دانشگاه‌های معتبر ملی و بین‌المللی، جهت تکمیل کادر پژوهشگر و هیأت علمی  در کرسی‌های تخصصی دانشکده مدیریت و اقتصاد خود است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top